Viete o tom, že káva pomáha tlmiť bolesť?

Kávou proti bolesti
Kávou proti bolesti? Veru áno; medzi množstvo pozitívnych vlastností kávy si môžeme prirátať aj túto. Viac vám prezradíme v našom novom článku.

Káva má mnoho pozitívnych vlastností, o ktorých istotne viete a aj preto je taká obľúbená. Ale vedeli ste o tom, že pomáha aj pri úľave od bolesti?

Túto skutočnosť potvrdilo viacero štúdií a nedávno aj výskumníci z Alabamskej univerzity v Birminghame. Tí v žurnále Psychopharmacology prezentovali výsledky, podľa ktorých sa pravidelné konzumovanie kofeínu môže postarať o „značný rozdiel v schopnosti zvládať bolesť.“

Do spomínanej štúdie bolo zapojených 62 zdravých mužov a žien, ktorí v priebehu siedmich dní konzumovali určité množstvo kávy, čaju, sódy, energetických nápojov a čokolády. Jednoducho prijímali určitú dávku kofeínu.

Čím viac kávy a kofeínu, tým lepšie

Priemerná dávka bola 170 miligramov kofeínu denne, čo sú približne dve šálky kávy. Pätnásť percent účastníkov dostalo viac ako 400 miligramov denne a jeden účastník, ktorý bol vystavený najextrémnejšej dávke, dostával až 550 miligramov kofeínu, čo zodpovedá šesť a pol šálkam kávy denne.

Po týždni boli dobrovoľníci podrobení testom bolesti, ktoré boli realizované formou zvyšujúceho sa tepla a formou narastajúceho tlaku. Stalo sa tak v laboratóriu a výsledky ukázali, že tí účastníci, ktorí pravidelne konzumovali viac kofeínu, boli voči bolesti omnoho odolnejší: „Čím viac kofeínu do seba dostali, tým menej boli citliví.“

Podľa doktora Burela Goodina, ktorý je profesorom na spomínanej univerzite, má však na zníženie citlivosti vplyv viacero faktorov. „Napríklad aj strava,“ skonštatoval Goodin, ktorého slová cituje stránka painnewsnetwork.org. „Nie je to len o kofeíne. Štúdia ukázala, že napríklad aj vegánska strava môže pomôcť so zvýšením odolnosti voči bolesti.“

Kofeín, adenozín a dopamín

Podľa dostupných informácií vieme, že kofeín pomáha blokovať adenozínové receptory, vďaka čomu je silnejší vplyv dopamínu, ktorý pomáha s úľavou od bolesti, ale napríklad aj s udržaním bdelosti.

V tejto oblasti bolo vykonaných viacero výskumov a štúdií. Univerzita v Georgii napríklad potvrdila, že kofeín pomáha aj po cvičení a dve šálky kávy môžu znížiť bolesť v týchto okamihoch až o polovicu.

Nuž a aj Univerzita v Pittsburghu potvrdila, že už 200 miligramov kofeínu „je efektívnych v boji s bolesťami svalov“.

Vieme aj to, že denne môžete bezpečne a bez akýchkoľvek hroziacich problémov prijať až 400 miligramov kofeínu, takže smelo do kávičkovania, kávoši!

BLOG O KÁVE
WEB: blogokave.sk
FACEBOOK: facebook.com/blogokavesk
INSTAGRAM: instagram.com/blogokave

Bio organická káva Cafézia - AKCIA
AKCIA: Osem káv značky Cafézia by vás vyšlo na 100 eur. My vám ich dáme deväť, pridáme kávovar frenchpress zadarmo a vyjde vás to LEN NA 99 eur. Viac na eshop.cafeziaherbalcoffee.sk.